Să moară capra vecinului? Aaah, nu! Să moară vecinul – să-i rămână capra. De izbeliște – doar așa poate avea și norodul o șansă, șansa să-l pască… prosperitatea parvenitismului. Altora!
Dacă epoca
socială era caracterizată de minima
„să moară capra vecinului” în virtutea egalității între membri, maxima epocii democrate este „să moară
vecinul” în virtutea egalității de șansă – la capră! Zbaterea
social-democrației între aceste două limite
primitive generează un haos poporan cu strategie, guvernat de la centru și contolat
de potentați și terți.
Abia anul caprei de lemn chinezesc induce
echivalența logică că și ciobani-s pe măsură –
niște vreascuri autohtone fără atitudine, frânte spontan și aleatoriu de
mutările sau combinările politice: „dacă
și numai dacă… – atunci…”
balauri și vrăjitoare deopotrivă se asmut între ei, se
năpustesc asupra personajelor altora și înșfacă astăzi de-a valma turme-ntregi
de miorițe cu ciobani cu tot, toate poienițele și toate Scufițele; câțiva
Feți-Frumoși plagiați, pretinse Fețe-mpărătești nomade și ceva exemplare
Albe-ca-Zăpada verzi și fals-inocente – ba aleargă după „Punguța cu doi bani”
ba intră-n „Povestea porcului”… anticipând cirezile de iobagi atât în stânga
cât și-n dreapta (culmea social-democrației!) podului-autostradă poleit cu lei
în contractele spoliate pe tot cuprinsul patriei… acum și-n vecii-vecilor amin.
Dacă haosul
a putut fi desăvârșit, înseamnă că există o armonie între contrarii: bogăția generează sărăcie direct
proporțional… și cu limba de lemn moștenită și cramponată de prejudecăți cu
valoare spirituală demobilizatoare...
Iar ne
troznește Vântu în „prostie”. „Introspecțiile” lui Voiculescu ne consacră.
Proști. Ce popor imun, ce popor de lemn! (Altfel ne-ar durea…) Cazul Prigoană
ne distrage atenția din nou cu al șaptelea divorț de aceeași persoană:
„Săraaaaaaaaacii” avari tabloizi – implorând compătimirea noastră prin
complicitatea derutei… Și – da, rezonăm cu senzaționalul: parcă simțim o
zvâcnire din străfunduri cum ne străbate seva, dar nu va dura mult căci
balaurii potentați și terțele vrăjitoarele ne lipesc pământului din nou și din nou
cu mesaje și retorică parvenite prin eter… și se-mbrâncesc în televizoare să se
convingă că suntem de față!
***
Să inversăm pasivul cu activul,
receptorul cu emițătorul căci prin toate televizoarele ni se revelează doar politicieni versatili
(pragmatici), strategi părtinitori și muuulți analiști subiectivi
(co-interesați). Să ne salvăm din
pove-știri, să recunoaștem realitatea: adevăratul reality-show este dincoace de sticlă… Întoarceți televizoarele, surprindeți Poporul încovoiat sub povara paradoxului
cotidian: nivelul de trai în coșul zilnic gol…
Politicienii
care-și vor fi proprii strategi și analiști, „abolind” corupătorii (verigile,
interpreții), vor fi ingenioșii revoluționari emanați, ancorați și susținuți
direct de Popor – căci Poporul nu-i viu doar atunci când indivizi din rândul
lui mor în accidente aviatice, terestre sau maritime, când se ucid între ei ori
se sinucid de disperați, Poporu-i viu și între două campanii electorale dar e
paralizat de televizor. Întoarceți televizoarele, cercetați și promovați Puterea a V-a; inversați pasivul cu activul,
receptorul cu emițătorul; alternați…
Despre oameni și lucruri –
A. M-M. / 7 ianuarie 2015
***
***
Despre „capacitatea
oamenilor de a trăi liber” – am identificat o dezinformare MAXIMA și contrară (și
pt. că-i complementară cu postarea, deocamdată citez; după ce-o dezvolt – adaug):
„Jessica
Coté este originară din Chicoutimi, Canada…, este o producătoare independentă
de filme documentare, a studiat psihologie socială… Își
dorește ca epoca de globalizare și capitalism să nu afecteze modul de viață al
comunităților izolate… Va oferi o alternativă de trai simplă și ecologică
împotriva standardizării sistemului…
Scopul meu este de a face
dreptate pentru lunga lor capacitate de a rezista în timp… aceste comunități [care] au supraviețuit
de-a lungul secolelor, [și care] sunt acum amenințate de o serie de schimbări
ale dezvoltării economice…
Nu mai vorbim despre sate, ci despre cătune împrăștiate pe un teritoriu vast. În timpul verii, oamenii se deplasează pe jos sau călare, iar în timpul iernii cu sănile. Fiecare vecin este un prieten pe care poți conta. Ei trăiesc pe principiile solidarității și ajutor reciproc. Proletari, activiști, inovatori, animați de aceeași conștiință de a fi mai puternici împreună.”
Nu mai vorbim despre sate, ci despre cătune împrăștiate pe un teritoriu vast. În timpul verii, oamenii se deplasează pe jos sau călare, iar în timpul iernii cu sănile. Fiecare vecin este un prieten pe care poți conta. Ei trăiesc pe principiile solidarității și ajutor reciproc. Proletari, activiști, inovatori, animați de aceeași conștiință de a fi mai puternici împreună.”
Indicii:
Cum adică „aceste
comunități amenințate de dezvoltarea economică”?
Globalizarea și
capitalismul să nu le afecteze modul de viață… – evident: doar trebuie
conservați indivizii aceștia rari, identificați și expuși ulterior pentru studiul formelor… de viață,
de supraviețuire, de moarte… discretă; doar trebuie excepții de la regulă - pentru termen de referință, de comparație...
Dacă tot s-a consacrat sintagma de monument viu – de ce să nu aterizeze cercetătorii în psihologie
socială în Evul Mediu Atemporal, să contribuie la conservarea rezervațiilor de… sărăcie? Și prostie: nimeni nu vede că aceste
comunități sunt sărace-lipite din principiul
armoniei între contrarii: bogăția
generează sărăcie direct proporțional…
A nu se intelege ca cercetarea nu-i necesara dar exact din cauze contrare (umanitare deci) - caci conservarea-i nefericita: aceste comunitati mor cu cotarca-n spinare, cu nivelul de trai în coșul zilnic gol…
(16 ianuarie 2015)
(16 ianuarie 2015)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu