20 mai 2021

LECŢIA DE POEZIE CONTEMPORANA.

„În Grai Românesc”  


Cei înscriși până acum la concurs  

sunt absolvenți de litere, filozofie, agronomie, jurnalism, drept, etc.;

 

au participat la Campionatul Mondial de Poezie,

Concursul Internațional Planetopia,

Concursul Internațional Literatopia etc.;  

 

au primit Diplome de excelență si Premii de Merit Poetic,

Diplome de Excelență pentru sprijinul acordat culturii române.

Au Trofeul ,,Promovarea Literaturii la Nivel Global";

 

au fost cuprinși în

Dicţionarul scriitorilor,  

și Enciclopedia Scriitorilor Români contemporani de pretutindeni;

 

lasă Însemne literare în

Literatura popoarelor… de ieri de azi și de mâine,

Literatura română contemporană

Și… stau De vorbă cu Eminescu!

 

Fac parte din Consilul Mondial Român

și Academia Internaţională de Literatură și Artă


vă dați seama cu cine aveți de-a face? – 


cu versificările

 

„Din peticul de cer confuz,

Se scurge o lumină,

Iar glasul tău pare difuz-

La cât e de divină.”

 

„azi plouă pe interior

plouă cu aşteptări

plouă cu neîmpliniri

cu o ceaşcă de cafea într-o mână şi

cu o carte în cealaltă

visătoarea infantă îşi pregăteşte visul

proaspăt scos din laboratorul inimii

îl îmbracă în virtutea răbdării”

 

„Fericirea pe chip să îți citesc

De câte ori eu te întâlnesc.

Să m-alinte a ta inimioară,

Până târziu în ceas de seară!”

 

„Cu toții două mâini avem,

o inimă în piept de om,

și pace vrem.

Senin în gând la toți să fie,

doar voie bună și un pic de armonie.”

 

„mi-am privit azi singurătățile

cu ochii păianjenului care

de multă vreme țese meticulos pânza

în care m-a prins ca pe o zburătoare

nu port supărare caraghiosului truditor

pentru că mi-a împăienjenit existența”              

 

„Mi-ai șoptit prin alinări

Prin răvașe pe cărări.

Dându-mi coama leului,

Să urc coasta dorului.

 

„taci

taci şi bea

eu am să zbor un timp

printre porumbeii şi neamurile adâncului tău

poate descopăr o planetă

am stat cuminte şi am băut

noroc Nichita”

 

„Psalmul 7.

Doamne, mulţi pe mine mă hălăduiesc,

Prin pădurea de păcate-n haite mă gonesc.

Ei cred că strâmbătatea e în mâna mea,

Tu vezi şi le spune că nu e aşa.”

 

„Mi-am amintit de Tine... târziu, spre înserat,

Cu suflet greu de vină, Lumina ți-am urmat.

Acum mi-e șubred brațul și pasul mi-e nătâng...

Când viața-și strânge lațul, Te chem, Iisus, și plâng...”

*

Volume de poezii publicate? Cu nemiluita!

Când văd și premii de genul „printre cele mai citite 10 cărți” ce să mai zic… –

de nivelul poporului acesta? Amator și el… de amintiri (și ale altora) și suveniruri?! 


Cu excepția unuia - care-a băut noroc cu Nichita - toți o apă ș-un pământ; 

sigur, acesta n-are nici CVul pe măsură (adică-i singurul foaaarte „aerisit”) - așa că... 

și „predispoziția” i-e de învins, cum se întâmplă mereu cu cei care știu să piardă 

în favoarea celor la galop prin limbă... dar și pe stilul și nivelul altora după cum s-ar revendica  

(pe lângă nume sonore în istorii literare, dicționare și enciclopedii)!


Acum înțeleg și politica: ne ducem naibii cu a(r)matorii aștia… de deșertificare pe toate planurile; 

sNobilime multă… între LECŢIA DE POEZIE a Răsăritului și LECŢIA DE POEZIE a Amurgului.


Sursa și resursă: https://www.facebook.com/profile.php?id=100013938812338 

Cine a fost Nicolae DABIJA  

în numele căruia se „produc” versificatorii de mai sus  află de aici:

Radio Europa libera: In memoriam Nicolae Dabija. „A fost un om care și-a marcat timpul”

„În urmă – un drum. În faţă – o cărăruie.
Casa, ca şi inima ta, răvăşită.
Cuvintele – bătute-n cuie.
Tăcerea – răstignită.” (Plecare)

„Mă luminează în noapte alba hârtie
și ninsoarea de-afară, puțin;
oh, ca un zeu trec printre oameni
și aripile sub haină ascunse le țin.” (Poetul

Aici - autorul într-un recital memorabil: Nicolae Dabija - la o casă de copii

Last edit: 





Niciun comentariu: