22 iulie 2009

Cine mai este Spiru HARET - azi??? (Bine ca m-a provocat alt-Cineva... cu ”Spirii HARETII” astia)

.....................................................................
Câti Spiri HARETI cunosc:

unul cu studii superioare, altul cu studii;
unul – Intelectual ilegal(ist) si interzis, altul Sindicalist – grevist;
unul ”candidat” la privat, altul gata ”bugetat”.
Pâna aci sunt doi.
Cel de-al treilea Spir, cu studii inferioare, este Tinichigiu. Calificat la Arte frumoase si Meserii. Nu intra-n discutie până nu intra in Sindicat. In care Sindicat? Daca-i tinichigiu la Stat – este membru deja; daca nu-i – sa nici nu fie: sa nu aspire caci ramâne pe drumuri. Cum? Intrebati Patronii. Sau stiti deja: daca s-ar mai face si sindicate care sa-i apere, sa-i sustina, sa-i anime, sa le ridice moralul, sa-i protejeze, sa-i reprezinte in relatie cu Patronatul, sa revendice in numele lor salarii mai mari, drepturi, concedii, sporuri, coeficienti, procente, tichete, bilete, reduceri, facilitati, foi de boala, greve – va dati seama?! Patronatele ar falimenta. Si nu-mi spuneti ca va doriti – cum cei mai multi angajati privati de acestia – convinsi ca Patronul si-a luat capra pe banii lor... Daca (va) mor ambii (ambele)???
Il vedeti pe acest Spiru strigând la portile Guvernului, Ministerului? Dar la portile Patronului? Nuuuuu... Acest Spiru Tinichigiu are toate nevoile, sporurile si facilitatile incadrate direct in ”salar minim pe economie” si nu are ce cauta pe la Km. 0 decât in caz de forta majora. A altora... – dar asta-i alta problema: daca, când si cine va mai prepara o (alta) Revolutie. Aplicata – corect: fara sindicate bugetate – intelegeti? Ooooooo, povestea-i lunga...
Daca presedintele socoteste ca strategica ”discreditarea sistemului privat” de invatamânt de catre Sindicate – avem o (co)incidenta.
Oare când va fi altfel: discreditarea Sindicatelor actuale, in general, de catre Stat?
Si mai mult decât atat: când vor exista Sindicate acolo unde s-au inventat – in ”exploatarea capitalista a omului de catre om”???
Deci, cel mai ”spir” – sa taca! Chiar: oare nu cunoaste parerea Parintilor despre aceasta asociere? Despre revendicari?
Se poate si mai aplicat dar stiti cu toti amanuntele!
"Ilegalistii" USH fac diferenta. Chiar ar fi culmea sa ne identificam. Nu va mai intrebati de ce-s putini "privatii". Intrebati-va invers: de ce sunteti multi Dvs?

NOTA BENE!
O sa va surprinda: si eu sunt ”bugetar” -
dar nu voi accede spre un sindicat, sa ma reprezinte.
O data pentru ca - e logic - daca Statul nu ma satisface,
am alternative:
pot migra spre firme
sau pot sa-mi fac propria mea afacere...
Pe de alta parte - am ambele experiente (!) si...
nu am fost deloc mai libera in a-mi exprima opinia
fie pentru ca m-au cenzurat/determinat altii,
fie - m-am cenzurat singura, sa pot supravietui.
Intelegeti cum doriti!
Si realizati:
am vorbit doar despre angajati - sub o forma sau alta...
Dar ceilalti???

Aceasta-i Criza. Aflati si efectul in postarea "15 iulie 2009" pe adresa http://casadecultura-tautiimagheraus.blogspot.com/

Alte cauze - aflati mai jos...

Niciun comentariu: